God reklame

God reklame er bestandig vanskelig å få laget og som selger av marine artikler er det alltid en utfordring å gå produsert gode trykksaker og annen profilering.

Å bruke eksperter på dette felter som kan dette er derfor en forutsetning for å lykkes, og uansett om det er båtlån, salg av båter, salg av motorer eller annet så er det viktig at man har den ‘riktige’ profilen på det man deler ut av reklamemateriell og hvordan man profilerer sin bedrift.

Lykkes man med dette har man uante muligheter, og dette med synlighet i markedet blir mer og mer viktig. Det vi tenker på er også bruken av sosiale medier. Dette er en enormt kraftfull reklamekanal og vi tenker spesielt på bruken av Facebook som en meget viktig profileringsmulighet.

Å være aktiv der er en nødvendighet for så nær sagt alle mulige næringer, og om du skal ha et arrangement, eier en butikk/café eller driver et hotell – Facebook er og vil fortsette å være superviktig. Det er lett å bli synlig der – det er jo bare å se hva Idar Vollvik og Ludostore har fått til. Han dukker opp i feeden din med jevne mellomrom med gode tilbud og dette er nok til at han får følgere og naturligvis tjener meget gode penger på salg av sine artikler.

Hvis du driver innenfor den marine næringen har du akkurat de samme mulighetene. Det du kan gjøre da er å opprette en side for din bedrift på Facebook og starte med å invitere venner. Deretter kan du utlyse en aldri så liten konkurranse hvor alle som deler og liker siden din er med i trekningen av et eller annet produkt. Når medlemstallet ditt stiger er det bare å kjøre ut med gode tilbud med jevne mellomrom. Sørg for at dine likere får valuta for at de er medlemmer hos deg – hvis ikke er det liten vits med en Facebook-side.

Det er enkel og god markedsføring, og husk å bruke den samme profilen på din Facebook-side som du gjør ellers i din virksomhet. Og det beste av alt: FB er gratis!