Profilering med film

Å profilere sin bedrift på den best tenkelige måten er drømmen for en eier, men å gjennomføre noe slikt er langt i fra enkelt. Det er det nok mange som kan bevitne!

Men hvorfor er profilering så viktig og hvordan kan man gjøre det på en så effektiv måte som mulig, uten at det koster så mye?

Det finnes nok ingen fasitsvar på dette, og god markedsføring kommer ofte med en forholdsvis høy prislapp – med mindre man har kommet opp med noe helt genialt. Ting skal se ordentlig ut og i dag er det nesten bare to ting som gjelder: word of mouth og en god reklamefilm!

Word of mouth er viktigere enn hva man skulle tro, og dette begrepet er på godt norsk det man kan kalle for rykter eller munnhell. Dette er kort og godt hva folk snakker om når det gjelder din bedrift, og det er vel liten tvil om at dette er ekstremt viktig. Du vet vel kanskje hva som sies om dette fenomenet: hvis folk har en dårlig opplevelse med din bedrift vil dette spre seg raskere enn om det motsatte var tilfellet. Det kan være så urettferdig som du bare vil, men slik fungerer det. Det er på grunn av dette at ordtaket ‘kunden har alltid rett’ eksisterer, og det er jo en grunn til at dette har oppstått. Hvis du ikke ‘oppfører deg pent’ har du plutselig et leserinnlegg i en avis mot deg eller at ryktene sprer seg som ild i tørt gress på sosiale medier, og får du et slikt rykte mot deg har du en formidabel jobb med å rette opp inntrykket over for en potensiell kundemasse.

En god reklamefilm er også et godt grep å gjennomføre, men allikevel vanskelig. Lykkes du med dette og du har profiler fr din bedrift på sosiale medier er mulighetene store. Spenstige reklamer har en tendens til å spre seg raskt og du kan derfor få veldig verdifull markedsføring til en god penge ettersom eksponeringen kan bli veldig stor.

Se bare hva Evinrude og båtprodusenten Nitro har fått til på en enkel og billig måte!